Pop-up store

Pop-up store – het begin

Waar komt het fenomeen pop-up store vandaan? Je zou de marskramer als eerste pop-up store kunnen beschouwen. In het jaar 1225 werden in Engeland de peddlers gesignaleerd, marskramers die allerlei (huishoudelijke) producten naar de bewoners van dorpen brachten. Zodra de marskramer in het dorp kwam stroomden de mensen toe.

Pop-up store vandaag

De pop-up store van vandaag is niet anders, behalve dan dat producten minder een centrale rol vervullen. Immers, er zijn al zoveel producten en laten we wel zijn, producten onderscheiden vaak niet van elkaar. Daarom is het essentieel geworden klanten de beleving van je product te laten ervaren. En daarin kun je je wel onderscheiden. Het gaat immers lang niet alleen om producteigenschappen maar met name hoe je als merk gepercipieerd wordt. En je een schare trouwe fans kunt creëren die jouw product, innovatie of diensten blijft afnemen. En deze leiders zijn het meest waardevol, de volgers komen vanzelf wel.

Mooi voorbeeld is Nespresso die als geen ander de beleving van koffie wist te veranderen:

http://readysetinc.com/portfolio/nespresso/

Pop-up store van morgen

Het belang van een pop-up store zal alleen maar toenemen. Waarom? Alle gaat toch digitaal? Juist hierin zit het antwoord verscholen. Omdat er zoveel digitaal is willen mensen naar buiten en elkaar ontmoeten. Of dat nu op een festival is, evenement, beurs of in een winkelcentrum. En daar heb je als merk dus de gelegenheid je te laten zien. Met een mobiele pop-up store heb je het rijk voor je zelf alleen, de aandacht van de consument is volledig voor jou. Je kunt je trouwe schare fans ontmoeten die vanzelf door volgers gevolgd worden.

pop-up store

HUAWEI pop-up store
gerealiseerd door Styles Concepts

Hoe maak je de olievlek van een pop-up store groter?

Met social media. Hou rekening met social in je activatie, allen dan gaat je activatie vliegen, wordt het groot, vindbaar en krijg je de aandacht. En daarnaast heb je je eigen media en betaalde media om het geheel compleet te maken. Heel veel succes! Wil je meer weten over een mobiele pop-up store, neem dan vooral contact op.