hoe activeer je je merk?

Hoe activeer je je merk?

De zomer leent zich heel goed om lekker naar buiten te gaan, de afgelopen dagen hebben we daar een voorproefje van gehad. En ‘out there’ liggen voor merken legio kansen om consumenten te laten zien waar hun merk voor staat. Kortom, het is tijd voor live communicatie en interactie met je doelgroep. Maar hoe pak je dat nou aan? In deze post een aantal essentiële basics:

  1. Wat zijn je doelstellingen? Beantwoord de vraag wat jouw klant beweegt, waar is hij of zij gevoelig voor, welke denkbeelden, (latente) behoeftes, verwachtingspatronen en meningen leven? Wat zijn de consumer insights dus.
  2. Waar komt jouw klant in grote getale deze zomer? Er zijn vele buitenevenementen, festivals, maar ook winkelcentra, stranden en andere locaties waar ze volop aanwezig zijn. Als je een road tour wilt maken moet je dus de juiste ‘ontmoetingsplaatsen’ in kaart brengen.
  3. Kies een relevante merkbeleving, wat is de kern van je merk?
  4. Wat is je concept, het creatieve haakje waardoor je de aandacht trekt en de klant meeneemt in de beleving van je merk?
  5. Welke andere media (naast promotiemedewerkers) zet je in, betaald of “gratis” (PR) of je eigen media waardoor de olievlek ontstaat? En hoe maak je je activatie deelbaar op social media?
  6. Meten is weten, dus hoeveel consumenten zijn bereikt, hoeveel demonstraties zijn gegeven, hoe vaak is de activatie op social media gedeeld, etc. In hoeverre zijn de doelstellingen behaald, bespreek deze ook in een evaluatie achteraf.

Dus marketeers, gebruik de komende maanden om jouw merk op de kaart te zetten. Sign & Expo kan je hierbij helpen. We bespreken samen wat de consument triggert en welke activatie past, waar de doelgroep zich bevindt en hoe we een super coole event container kunnen neerzetten. Alles uiteraard binnen budget. Neem gewoon eens vrijblijvend contact op voor een afspraak.