inspiratie shipping containers

Inspiratie shipping containers

Als je meer inspirerende voorbeelden wilt zien wat je met zeecontainers kunt doen:

 

https://nl.pinterest.com/search/pins/?q=event%20container&rs=rs&eq=&etslf=2838&term_meta[]=event%7Crecentsearch%7Cundefined&term_meta[]=container%7Crecentsearch%7Cundefined

hoe activeer je je merk?

Hoe activeer je je merk?

De zomer leent zich heel goed om lekker naar buiten te gaan, de afgelopen dagen hebben we daar een voorproefje van gehad. En ‘out there’ liggen voor merken legio kansen om consumenten te laten zien waar hun merk voor staat. Kortom, het is tijd voor live communicatie en interactie met je doelgroep. Maar hoe pak je dat nou aan? In deze post een aantal essentiële basics:

  1. Wat zijn je doelstellingen? Beantwoord de vraag wat jouw klant beweegt, waar is hij of zij gevoelig voor, welke denkbeelden, (latente) behoeftes, verwachtingspatronen en meningen leven? Wat zijn de consumer insights dus.
  2. Waar komt jouw klant in grote getale deze zomer? Er zijn vele buitenevenementen, festivals, maar ook winkelcentra, stranden en andere locaties waar ze volop aanwezig zijn. Als je een road tour wilt maken moet je dus de juiste ‘ontmoetingsplaatsen’ in kaart brengen.
  3. Kies een relevante merkbeleving, wat is de kern van je merk?
  4. Wat is je concept, het creatieve haakje waardoor je de aandacht trekt en de klant meeneemt in de beleving van je merk?
  5. Welke andere media (naast promotiemedewerkers) zet je in, betaald of “gratis” (PR) of je eigen media waardoor de olievlek ontstaat? En hoe maak je je activatie deelbaar op social media?
  6. Meten is weten, dus hoeveel consumenten zijn bereikt, hoeveel demonstraties zijn gegeven, hoe vaak is de activatie op social media gedeeld, etc. In hoeverre zijn de doelstellingen behaald, bespreek deze ook in een evaluatie achteraf.

Dus marketeers, gebruik de komende maanden om jouw merk op de kaart te zetten. Sign & Expo kan je hierbij helpen. We bespreken samen wat de consument triggert en welke activatie past, waar de doelgroep zich bevindt en hoe we een super coole event container kunnen neerzetten. Alles uiteraard binnen budget. Neem gewoon eens vrijblijvend contact op voor een afspraak.

Festivalcontainer-Rooftopbar

Een mooie uitvoering van een Bacardi Rooftopbar -festivalcontainer met wenteltrap. Past perfect bij Bacardi, daar aanwezig zijn waar je doelgroep in de juiste mood is. Bron: giant container

 

eventcontainer bar-in-a-box

Eventcontainer – GTMS ontwikkelde deze bar waarin de sfeer centraal staat. Er is gekozen voor warme kleuren, passende materialen en klassiek meubilair gemixt met modern waardoor het geheel er werkelijk fantastisch uitziet.

inspirerend gebruik van zeecontainers

Inspirerend gebruik van zeecontainers

Zeecontainers zijn geweldig vanwege hun duurzaamheid en veelzijdigheid. Ideaal om als pop-up te gebruiken en voor evenementen. Bovendien kunnen ze een ontwerp een industriële of speelse charme geven. In deze post een aantal voorbeelden van de veelzijdige oplossingen waarbij design zeker niet wordt vergeten.

Wat een eye candy, deze event container van BOX 90, juist vanwege de auto op het dak als spectacular. Voor deze container draai je je hoofd zeker nog eens om te zien of je het goed gezien hebt. Conceptueel sterk, mooie eenvoudige uitvoering.

Een mooi voorbeeld van de stapelbaarheid zie je hierboven, je kan het zo gek of hoog maken als je zelf wilt.

 

Echt ‘awesome’, deze Starkx shipping container in Yogyakarta. Het Starkx design bedrijf richtte deze container in met recyclebare lokale materialen. Wat kun je maken met een eenvoudige container, briljant. Bron: Starkx

Dit is voor mijn een bar zoals een bar bedoeld moet zijn. Hier geen plaats voor alcoholvrij bier maar hier drink je whiskey of vodka. Laat de fles maar op de bar staan. Bron: savio fabrizzi architectes

 

 

activaties met een pop-up store

Activaties met een pop-up store

 

Hoe pak ik dat aan, een merk of productactivatie met een pop-upstore? En wat levert mij dit op?

Je merk activeren begint met een concept en niet met middelen. Je hebt een haakje nodig dat past bij je merk, vanuit de actualiteit of dat bijvoorbeeld past bij je verbeterd product. De uitdaging ligt in het vinden van de juiste creatieve vertaling waardoor iedereen erover gaat spreken of leuk is te ervaren. Een spraakmakend concept creëer je bijvoorbeeld met een pop-up store waarbij je klanten live je product laat ervaren of er een incentive is of iets grappigs te beleven. De HUAWEI store is ism Styles Concepts gerealiseerd.

Hoe trek je klanten naar je pop-up store? Door gebruik te maken van de AIDA methode. Een pop-up moet van grote afstand zichtbaar zijn, je wilt de aandacht trekken. Dus gebruiken we grote banners aan de bovenrails, of een wrap over de gehele store waardoor je de aandacht trekt.

En als je voor de store staat zoom je in op de activatie en het product. Binnen in de store kunnen promotiemedewerkers productdemonstraties geven (desire). Een incentive kan dan net het duwtje geven dat voor aankoop zorgt.

Komen we bij de slotvraag, wat levert het op? Meten is weten: het aantal mensen dat voorbij de store is gelopen is te tellen evenals het aantal mensen dat binnen is gegaan, een productdemonstratie heeft gehad en tot aankoop over is gegaan. Allemaal te meten. Er is zeker een verdienmodel mogelijk, maar het realiseren van een echte merkbeleving is het belangrijkste resultaat.