activaties met een pop-up store

Activaties met een pop-up store

 

Hoe pak ik dat aan, een merk of productactivatie met een pop-upstore? En wat levert mij dit op?

Je merk activeren begint met een concept en niet met middelen. Je hebt een haakje nodig dat past bij je merk, vanuit de actualiteit of dat bijvoorbeeld past bij je verbeterd product. De uitdaging ligt in het vinden van de juiste creatieve vertaling waardoor iedereen erover gaat spreken of leuk is te ervaren. Een spraakmakend concept creëer je bijvoorbeeld met een pop-up store waarbij je klanten live je product laat ervaren of er een incentive is of iets grappigs te beleven. De HUAWEI store is ism Styles Concepts gerealiseerd.

Hoe trek je klanten naar je pop-up store? Door gebruik te maken van de AIDA methode. Een pop-up moet van grote afstand zichtbaar zijn, je wilt de aandacht trekken. Dus gebruiken we grote banners aan de bovenrails, of een wrap over de gehele store waardoor je de aandacht trekt.

En als je voor de store staat zoom je in op de activatie en het product. Binnen in de store kunnen promotiemedewerkers productdemonstraties geven (desire). Een incentive kan dan net het duwtje geven dat voor aankoop zorgt.

Komen we bij de slotvraag, wat levert het op? Meten is weten: het aantal mensen dat voorbij de store is gelopen is te tellen evenals het aantal mensen dat binnen is gegaan, een productdemonstratie heeft gehad en tot aankoop over is gegaan. Allemaal te meten. Er is zeker een verdienmodel mogelijk, maar het realiseren van een echte merkbeleving is het belangrijkste resultaat.